Facebook

Facebook er et personligt medie hvor vi med stor sikkerhed ved hvilken persontype som ejer profilen.

Det er et yderst kraftfuldt medie at bruge til annoncering, hvor vi visuelt kan tilbyde den enkelte målgruppe budskabet 1:1 og med stor sandsynlighed have deres fulde opmærksomhed. Det er yderst målbart og skal bruges taktisk samme med Jeres anden markedsføring. Når det så er sagt, så er der flere virskomheder som bruger Facebook som en form for hjemmesiden, men set i lyset af at hovedparten af trafikken foregår på et mobilt devise, er det yderst vigtigt også at have en hjemmeside for at fuldende din potentielle kunderejse.

Lookalike audiences

Lookalike audiences er en af de mest effektive målgrupper på Facebook.

Et lookalike audience segment er målrettet kriterier som Facebook genererer ud fra hvem der minder om dine eksisterende kunder.

Denne målgruppe kan f.eks. baseres ud fra en e-mail liste, fra din Facebook pixel eller en konvertering på din hjemmeside, hvor du har opsat et mål.
Facebook matcher herefter disse kriterier med brugere, som er magen til i demografi, interesser, adfærd osv.

Facebook logo

Læs mere