Webhotel til din hjemmeside

Når du køber en hjemmeside hos Lost in Space medfølger der gratis hosting første år. Efterfølgende år faktureres du på almindeligvis direkte af One.com. Herunder finder du de 4 scenarier der findes og en guide til hvordan du skal forholde dig alt efter hvilken løsning du har.

Ny hos One.com

Du vil gerne oprette/flytte til One.com. Vi opretter/flytter alt for dig, med dig som ejer. Vi kan nemt komme i gang!

Kunde hos One.com

Har du allerede et webhotel hos One.com? Så skal vi blot bruge oplysningerne til dit kontrolpanel hos One.com. Her skal vi have adgang til FTP/mediearkiv & PHP databasen. Vi kan nemt komme i gang!

Anden udbyder

Ønsker du at benytte en anden hostingudbyder end one.com (f.eks. beholde dit eksisterende webhotel) skal dette aftales på forhånd. Det kræver adgang til FTP samt PHP/SQL Database. Det er som udgangspunkt ikke noget problem. Du skal dog være opmærksom på at Vi ikke kan garantere opdateringer & stabilitet.

GratisDNS / Ekstern mailserver

Er domænet registreret hos GratisDNS? Dette gør man typisk i forbindelse med en ekstern mailserver. Domænet kan nemt peges via A-record/C-name fra GratisDNS til One.com. Det er One.com som ejer GratisDNS. VIGTIGT: Med denne opsætning er det vigtigt af domæneflytningen IKKE accepteres hos DK-Hostmaster i forbindelse med oprettelse af det nye webhotel.

DNS & EMAIL >

Backup & opsigelse

Det er kundens eget ansvar at tage backup af gammel materiale. Alle servere og webhoteller vil uden videre aftale blive slettet og nulstillet ved flytning. Lost in Space kan ikke drages til ansvar for tabt materiale i forbindelse med flytningen af hjemmeside, webhotel, hosting, email, DNS records eller lign. Det er ligeledes kundens eget ansvar at opsige sit tidligere webhotel/hosting. Dette sker IKKE automatisk ved flytningen. Det anbefales at der efter endt flytning tages kontakt til tidligere udbyder for at bekræfte opsigelsen af tidligere aftale. Såfremt der stadig findes en bindingsperiode på den gamle aftale er det kundens eget ansvar at leve op til de forpligtelser der er knyttet hertil.

Vi tilbyder begrænset support på hosting i form af vejledning og guides. Lost in Space har ikke ansvaret for hosting (Webhotel, domæne, emails, DNS etc.) Hosting udbydes af 3. part og enhver henvendelse vedr. hosting skal derfor rettes direkte til udbyderen. I forbindelse med flytning af ny hjemmeside, fraskriver Lost in Space sig ligeledes ethvert tab der måtte være af materiale eller af økonomisk karakter.

HUSK AT TAGE BACKUP AF TIDLIGERE WEBHOTEL/EMAILS FØR DU OPSIGER DET.

one.com logo