Linkbuilding er ikke noget man laver!

Linkbuilding er ikke noget man laver!

Linkbuilding er fejlagtigt betragtet som noget man kan lave. Det stammer fra en misforståelse tilbage fra dengang Google benyttede 'Pagerank' og forståelsen af det, var at man samlede point sammen via links. Konceptet omkring linkbuilding er det samme som dengang, men i de fleste tilfælde misforstået - det handler ikke bare om at få 'gode links fra andre sider'. Hos Lost in Space betragter vi linkbuilding som noget man 'opnår og opbygger' over tid. Denne process kan boostes ved at ligge en strategi for din linkbuilding.

Et enkelt link til din hjemmeside gør ingen forskel. Uanset hvor det link kommer fra - f.eks. en pressemeddelelse fra en større netavis. Fordi når vi taler om linkbuilding, er fokus på mængden og intervallet og en enkelt dråbe i det store ocean - gør ingen forskel, det skaber ingen gang en bølge på stranden.

En lang teknisk historie - skåret ned til; Et link kan betragtes som en anbefaling.

Hvor, hvem, hvorfor, hvornår, hvordan - er alle spørgsmål du skal stille i forbindelse med linkbuilding. Fordi det er det, som afgør anbefalingens værdi. Det er logisk at en side med mange udgående links - altså en side som anbefaler "alle og enhver" ikke har så meget værdi for din hjemmeside.

Kan jeg så bare lave en masse pressemeddelelser?
Ja i princippet, hvis du har noget på hjerte og mener at din historier er relevante. I sidste ende er det journalisten der bestemmer.

Kan man lave linkbuilding hos sine venner?
Ja det kan du godt, især hvis dine venner er lokale virksomheder. Men hvis du linker tilbage til dine venner, så udligner du anbefalingen og så er det faktisk lige meget. Med andre ord, det skal være en egentlig anbefaling.

Write a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *